1 lutego 2012

Sałatka ze świeżych i suszonych pomidorów


Potrzebujesz:
  • świeżą bazylię
  • świeże pomidory
  • suszone pomidory
  • czosnek
  • ocet balsamiczny
  • cukier
  • sól
  • oregano
  • tymianek
  • wrzątek
  • oliwę
Kupiłam kiedyś suszone pomidory w ziołowej oliwie. Były tak niesmaczne, że bardzo długo zalegały mi w szafce, pomimo tego, że jestem prawdziwą pomidorożerczynią tychże warzyw w każdej postaci i w każdej ilości. Wpadłam na pewien pomysł.
Osączyłam pomidory z zalewy i zalałam wrzątkiem i odstawiłam, aby zmiękły oraz utraciły nieprzyjemny posmak. Czynność tę wykonałam ok 5 razy. Osuszone pomidory pokroiłam w paseczki, dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek, dodałam suszone oregano, świeży tymianek (suszony też jest dobry), trochę cukru, podlałam octem balsamicznym i oliwą. Zostawiłam na jakiś czas, aby się przegryzło.
Świeże pomidory sparzyłam i pokroiłam na ćwiartki, które pokroiłam następnie w 3 mm plasterki (bardzo lubię pomidory w tej postaci). Dodałam suszone, osączone z oliwy pomidory oraz świeżą bazylię. Dodałam także trochę oliwy spod pomidorów i posoliłam do smaku.

I powiem szczerze, że lepszej nie jadłam :)

Nie podałam ilości składników, bo akurat robiłam na oko. Ale myślę, ze były tam 3 świeże pomidory, pół słoika suszonych, 4 ząbki czosnku, a reszta według uznania.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz