7 lutego 2012

Rosół


Potrzebujesz:
  • mięso takie, jak lubisz. Ja najczęściej gotuję rosół na kurczaku lub indyku. Można także użyć wołowiny. Co kto lubi. Ten był gotowany jedynie na kurzym korpusie, bo tylko on był w zamrażarce :)
  • por, biała część
  • marchewka albo dwie
  • pietruszka
  • seler (ja używam naciowego)
  • opalona cebula
  • pół czerwonej papryki
  • pół białej kapusty
  • 2 ziemniaki w skórce
  • 2 pieczarki
  • ziele angielskie
  • ziele jałowca
  • kolorowy, niezmielony pieprz
  • odrobinę kminku
  • 3 listki laurowe
  • sól
Jest to rosół "na bogato", co wynika z listy powyżej. Serdecznie polecam. Sama za rosołem nie przepadam, ale jak robię według tego przepisu zawsze biorę dokładkę. Za aromat, który mi osobiście bardzo odpowiada, odpowiedzialna jest papryka (i kapusta). I to o nią, w tym przepisie, głównie mi chodzi.

Mięso opłucz. Warzywa umyj i obierz (oprócz ziemniaków). Wrzuć wszystko do wysokiego garnka i zalej wodą tak, aby jej poziom sięgał trochę ponad wszystkie składniki. Dzięki temu będzie bardzo esencjonalny. Dodaj przyprawy. Ziela angielskiego 3 kulki, a jałowca i pieprzu na oko - ile się wsypie, tyle będzie. Z kminkiem też uważaj - nie każdy lubi. Oraz 3 średniej wielkości listki laurowe.
Ustaw taki ogień, żeby rosół nie wrzał, a jedynie delikatnie bulgotał. Zapobiegnie to powstawaniu szumowin. A jeśli nie, to będą bardzo niewielkie. I czekaj... :)

Czas oczekiwania:
  • najkrótszy: do miękkości mięsa i warzyw
  • dłuższy: kilka godzin
Ja nigdy nie mogę się doczekać ;)

Podawać z ulubionym makaronem.

Nie zapomnij o wyjęciu warzyw z rosołu po ugotowaniu. Wszystkich, co do listka. W innym przypadku skwaśnieje!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz