18 lutego 2012

Zupa krem z soczewicy i pomidorów ( z włoskim akcentem )

Potrzebujesz:
  • 500 gramów czerwonej soczewicy
  • oliwę z oliwek
  • cebulę
  • puszkę pomidorów
  • dużą łyżkę stołową koncentratu pomidorowego
  • garść świeżej bazylii
  • 4-5 gałązek świeżego tymianku
  • bulion
  • sól
  • cukier
Soczewica jest dla mnie niezbędnikiem w kuchni. Zawsze musi stać na półce. Osobiście wolę zieloną soczewicę i to z zielonej głównie robiłam tę zupę, ale bez włoskiej wariacji. Kiedyś podam przepis też na tamtą.

Gdy gotuję jakieś ziarna, czy ryż, na jedną szklankę produktu przewiduję 2 szklanki wody. I tak jest w tym przypadku, z soczewicą. Nie widzę potrzeby, by przed gotowaniem namoczyć ją. Nigdy tego nie robiłam i zawsze szybciutko mi się gotuje. Na naszą zupę potrzebujemy pół kilograma soczewicy ugotowanej  w osolonej wodzie. Ma prawo się 'rozciapciać'. Nawet to i lepiej :)
Cebulę pokrój w kostkę i zeszklij na oliwie. Dodaj pomidory z puszki i koncentrat, pokrojoną bazylię. Zostaw na małym ogniu, pod przykryciem aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
Przełóż soczewicę i pomidory do wysokiego naczynia. Zmiel je na jednolitą masę. Następnie przełóż masę do garnka i dodaj bulion (w zależności od konsystencji, jaką chcesz uzyskać). Dopraw solą, cukrem (ja zamiast cukru używam fruktozy, ksylitolu lub syropu z agawy) i listkami świeżego tymianku. Pogotuj chwilę i przelej zupę do talerzy.
Udekoruj śmietanowym kleksem i listkiem bazylii.

Z całą stanowczością polecam.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz